Eğitmen (veya öğretmen) yansıtma grupları, mesleki gelişime alternatif yaklaşımlardan biri olarak kabul edilir. Bu gruplar, katılımcıların sınıf uygulamalarını değerlendirebilecekleri, anlayabilecekleri ve birlikte güvenli bir ortamda mesleki büyümelerini ve gelişimlerini planlayabilecekleri bir bağlam sağlar (Farrell, 2015, s. 22).
Bu yansıtma gruplarındaki tartışmalar, eğitmenlerin uygulamaları hakkındaki düşüncelerini değiştirmelerine yardımcı olabilir ve sonuç olarak grup içindeki işbirliği sayesinde öğretmenler daha fazla mesleki güven kazanırlar. Bu diyalog şeklindeki işbirliği, eğitmenlere bilgi, uzmanlık ve kaynaklarını paylaşma imkanı sağlayarak hepsinin daha yetkin öğretmenler olmasını sağlar (Farrell, 2014, Farrell tarafından alıntılanmıştır, 2015).
Eğitmen yansıtma grupları belli akademik dönemlerde açılır ve dönemde 7 kez belirli başlıklar etrafında toplanır. Bu başlıklardan bazıları şu şekildedir:
- Yansıtıcı Öğretim (Reflective Practive)
- Yükseköğretimde Motivasyon/Öğrenci Katılımı
- Öğretimde Kullanılabilecek Teknolojik Araçlar
- Değerlendirme ve Rubrikler
- Öğretim Planlama (Ders Programı, Bloom’un Taksonomisi)
- Öğrenci-merkezli Farklı Öğretim Teknikleri
- Z Kuşağını Anlama ve İhtiyaçları
En az beş eğitmen yansıtma grubu toplantısına katılan eğitmenler dönem sonunda katılım belgesi ile ödüllendirilir.